zaterdag 21 juli 2012

DIY little cutted dress

Hallo meiden,

Vandaag heb ik een DIY voor jullie, van iets wat eerst een basic jurkje van de H&M was. Alleen was ik met m'n stomme hoofd vergeten daar een foto van te maken voor ik begon met de DIY. Maar goed.
I hope you enjoy!



Het is handig om iets van een doos, ofzo te hebben waar je het jurkje om heen doet, anders dan raken alle draadjes straks in de war. Eerst had ik een standaard schaar gebruikt, die rode. Later kwam ik er achter dat we een textiel schaar hadden, dus niet denken dat je 2 scharen nodig hebt haha!


Dan moet je de strengen gaan knippen, aan de voor en achterkant. Tot je zoiets als hieronder hebt.


Dat was voor mij in ieder geval echt heel veel werk, dus ik was blij toen het klaar was. Ben er zo'n half uur mee bezig geweest, het ging wel veel sneller met de textielschaar!


Dan moet je het gaan knopen, want je wilt uiteindelijk een soort 'net' krijgen. Pak de linker 2 draadjes, en knoop die op een bepaalde hoogte. Dan pak je de 2 draadjes ernaast en die knoop je op dezelfde hoogt enzovoort. Tot je alle draadjes hebt gehad. Dan heb je zoiets:

Vervolgens ga je de 2e rij knopen, pak hiervoor 1 draadje wat bij de ene knoop is en eentje bij de andere. Ik hoop dat de foto het wat duidelijker maakt.

Die knoop je ook weer tot je alle draadjes hebt gehad. Doe dit zovaak tot je genoeg 'net' hebt. Dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten! Dit is het eindresultaat, ik hoop dat jullie het leuk vonden!




2 opmerkingen: